1 Nisan 2012 Pazar

NE TUHAF İNSANLAR VAR..

Yurdumun Isparta ilinde ailemden uzakta  5 yılımı tamamlayacak olduğum şu aralar daha da bir farkındayım ki, burada bana tecrübe olacak bir çok şey yaşamışım. önceleri çok safmışım bilinçsizmişim. İnsanlara hemen inanırmışım. Şimdi insanları çok iyi analiz eder oldum..
yaşadıkça anlıyor insan. Hep desteklediğim bir söz vardır Montaigne'ye ait:
"İnsanlar başaklara benzer içleri boşken başları havadadır, doldukça eğilirler. "
çevremde bu söze uyum sağlarcasına başları havada olan nice insanlar mevcut. Gülüyorum onlara bu içleri boş hallerini gördükçe. Tabi başta sinir katsayımı artırmıyor da değiller fakat bu tarz insanlarla muhatap olan çoğu insanın benden daha fazla tepki vereceğine eminim ki bir çok insandan çok sabırlı olduğumu işitiyorum.
Bir insan hakkını korumak adına -ki ortada bir haksızlık dahi yokken- bencillik sergilerse insanların gözünde nasıl bir konumda olur.? Öz eleştiri yapamıyorsa bir insan yalnız kalmaya da mahkumdur.! sonra da insanlar kendisine neden böyle davranıyor diye düşünürken suçu yine karşısındakilerde bulur da hala bencilliğinden bir adım geriye atmaz. ben böylelerine YUHH diyorum yani..
Bir insanın öncelikle kendisini sorgulaması gerekir, kendisinde bir problem olduğunu düşünmüyorsa uygun bir dille bu rahatsızlığını dile getirir. kendisinde bir hata varsa özrünü diler. ama bunu insanlık olgusuna sahip olanlar yapabilir. bile bile kusurunun üzerini kapatırcasına insanların üzerine gidilmez. şükür ki bu ayrımı iyi yapabiliyorum. İnsanların deyimi yerindeyse ahmaklıklarının farkında olabiliyorum.
Bir örnek vermek istiyorum insanlık demişken. bu tarz insanlık dışı mahluklar karşısındaki kişi hastanelik bir durumda olduğunda bile, yardım etmekten geri durmuş, hatta bir geçmiş olsun dilemek erdemini gösterememiştir. daha ne densin ki buna... tuhaff..
İnsanlar toplu yaşanılan ortamlarda ailesinin verdiği terbiyeyi sergilerler. Aileme çok çok dua ediyorum Allah onlardan razı olsun.. Asla onlara laf söyletmek istemem..

SAĞLICAKLA..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Güzell yorumlarınız içinn teşekkürler... :))