5 Ağustos 2012 Pazar

İki Cami Arasında Aşk


Selamlar..

Öncelikle aylarca post yazmadığımın farkındayım. Bloğumla ilgilenmemezlik yapmayayım dedim artık :) ve buna sebep en son okuduğum kitap olan başlıkta da belirttiğim üzere "iki cami arasında aşk"tan bahsetmek istedim. (yazarı Mürvet SARIYILDIZ)

50 yaşındaki Mimar Sinan, Kanuni Sultan Süleyman'ın kızı olan 17 yaşındaki Mihrimah Sultana aşık olur. evlenme yaşı gelen mihrimah için eş adayı olan 2 kişi arasından birisi de Sinan olur. Fakat Hürrem Sultan, siyasi nedenlerden ötürü kızını diğer aday Rüstem Paşa ile evlendirir.

Mimar Sinan bu evlilik üzerine kendisini sanatına verir ve aşkını yaptığı hanlar hamamlar ve camilere yansıtır. Özellikle de Üsküdar ve Edirnekapıda yaptığı camileri arasına gizler. gece ve gündüzün eşit olduğu 21 mart tarihinde, güneş edirnekapıdaki mihrimah sultan camiinin minareleri arasından batarken, üsküdardaki mihrimah sultan camiinin minarelerinin arasından ay doğmaktadır. belirtilmesi gereken nokta şu ki Mihrimah farsçada güneş ve ay demektir. Ayrıca 21 mart Mihrimah sultanın doğum tarihidir...

Mimar Sinan'ın aşkına hayran olmamak elde değil. Bu kitabı okuduktan sonra günümüzdeki aşkları düşünmeye başladım. Küçük de olsa bir engelle karşılaşanlar hayatla bağlantılarını kesebiliyorlar veya kendilerini insanlardan soyutlayabiliyorlar. Böyle olmamalı aslında. Mimar sinan 50 yaşındayken aşkı için mükemmel hesaplamalarla bu camileri yapabilmişken, gençler hayata daha da bağlanmalı pasifleşmemeli diye düşünmeye başladım.


Kısacası, okunulası bir kitap vesselam..


Kitapta eleştirdiğim noktalar var ayrıca. 255 sayfalık bir kitabın sayfalarının sadece bir yüzüne baskı yapılmıs diğer yüzleri boş.. işe yaramayan bir kağıdı çöpe atmaktansa geri dönüşüme veren ben, bu olayı çok yadırgadım. Kağıt israfı yapılmış düpedüz. ek olarak da şunu söylemeliyim ki kitabın dili aşırı sade. belki kimilerine göre iyi bir özellik ama beni dil açısından tam doyuramadı. Ama anlattığı hikaye için okunmaya değeceğini düşünüyorum.

Sevgiler.. :)

2 yorum:

Güzell yorumlarınız içinn teşekkürler... :))