29 Kasım 2012 Perşembe

Erdal Demirkıran'dan çok güzel bir tespit...

Erdal Demirkıran'ı bilmeyen yoktur sanırım..

Bu postumda bu yazarımızın çok güzel bir tespitine yer vermek istedim.

"Bir dilenci meslek hayatının 40. yılında zengin olduktan sonra restorana giderse elini açar ve boynunu bükerek ‘Allah rızası için bir çorba lütfen!’ diye sipariş verir garsona. Bir zengin 40. yılında iflas edip dilenci olduktan sonra restorana giderse başını diker ve gür sesiyle ‘Bana bir çorba ver delikanlı! Üzerimde para yok, bir ara bırakırım.’ der garsona. Zira biri dilenci, diğeri zengin olduğuna inanıyordur hâlâ. Öyleyse bırak söylenenleri ve ne olduğuna karar ver çünkü sonsuza kadar inandığın şey neyse sen sadece o olacaksın."



Kendimizi nasıl hissediyorsak o olabiliriz..

Bu şekilde çevremizdekilerin bize olan bakışını değiştiririz.

Fakirlik veya zenginlik bu yazıda bir örnek olarak verilmiş ama hayatımızın her yerinde, insanların bize saygı duymasını sağlamak bizim elimizdedir.

Biz kendimizi nasıl bilirsek, çevremiz de bunu böyle kabullenir.

Açıkçası bu yazıyı okuyunca, şu aralar kendi içimde yaptığım  muhasebelerimi düşündüm.

Ben bilmiyorum ama çevremdekilere karşı çok safmışım ve hep iyi niyetimi kullandıklarını görememişim.

Bana ne deseler ne yapsalar güleryüzlü olduklarını gördüğüm için kötü olarak değerlendirmezdim.

Ama o güleryüzlerin sahte olduğunu anlayana kadarmış..

Bundan sonra kendime verdiğim sözlerden birisi, herkese karşı iyi niyetli olmamak gerekiyormuş.. 

Biraz baskın karakter olmalıyım, öyle bir yansıtmalıyım ki insanlara kendimi, bana yaklaşırken, benim hakkımda konuşurken, benim nasılsa birşey demeyeceğimi saf olduğumu değil, o lafın peşini bırakmayacağımı, hakkımı savunacağımı düşündürmeliyim. 

Sert olmalıyım..

Yeni uyandım ben de..

Ve geçmişteki temiz kalpliliğim ve saflığımın ne gibi olumsuzluklara yol açtığını yeni yeni farkediyorum..

Ahh bu bennn... ;)

2 yorum:

  1. Ah meselktaşım biraz geç olmuş bu farkındalık ama olsun. zararın neresinden dönersek kardır :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynen öyle meslektaşım :) Farkındalık güzel şey bundan sonra meyvesini yiyeceğim ;)

      Sil

Güzell yorumlarınız içinn teşekkürler... :))