23 Aralık 2012 Pazar

Patates mantısı yaptım yedikk

Selam sevgili blog arkadaşlarım.. 

Şu aralar kendimi mutfağa veresim geldi.
Farklı tarifleri denemeyi çok ister oldum.
Çok uğraştıran tarifleri uygulamaya niyetleniyorum ki çok geçmeden bir bakmışım üşenmişim elimden çıkan yemek yine pratik bişey olmuş.
Mutfakta hala öğrenci evinde kaldığım zamanların etkisinde kalıyorum sanırım.
"Bir an önce bitiriyim şu yemek işini de odama bilgisayarımın başına geçiyim :S" diye koşturarak yapardım yemekleri
Şimdi  acelem yok tabi ama alışkanlık işte ;)

Bu gün de patates mantısı yaptım.
Çok da uzatmak istemiyorum lafı..


**

Malzemeler

5-6 adet patates
Maydanoz
1 kase yoğurt
3 diş sarımsak
1 tatlı kaşığı salça
isteğe göre baharat çeşitleri

Yapılışı

Patatesleri iyice yıkayın ve haşlamak üzere tencereye koyun. 
Haşlandıktan sonra kabuğunu soyarak iyice ezin.


** 

 Daha sonra patateslerin içine doğranmış maydanozları ve baharatları ekleyin. 
 İyice karıştırın.


**

Ceviz büyüklüğünde parçalar alarak bardak şeklinde şekillendirin.


**

Başka bir kapta yoğurdun içerisine ezilmiş sarımsakları ekleyin ve karıştırın. 
Patateslerin içini yoğurt ile doldurun. 
Tavada tereyağı eriterek salçayı pişirin ve patateslerin üzerine dökerek servis yapın.

**

Patates mantımız servise hazır..




**

Afiyet, şifa olsunn..


NOT: Bu arada bunu hazırlarken yarimle telefonda konuştuk bayaa bi canı çekti canımın.. Uzakta olmanın olumsuzluklarını yaşıyoruz malesef ki.. :(

11 yorum:

  1. Ellerine saglik super gorunuyor :) dogru uzakta olmanin bircok dezavantajlarindan biride sevdiginin yaptiklarini tadamamasi Rabbim hayirli gunlerde kavusmanizi ( kavusmami ) nasip etsin
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Kelebek misali, seni bloğumda da görmek ne kadar güzell :))
      Rabbim hayırlı bir şekilde, en hayırlı zamanda bizleri sevdiklerimize kavuştursun.. Bu yaptıklarım sevdiğim için yapacaklarıma hazırlık niyetine :)

      Sil

  2. güzel görünüyor eminim tadı da öyledir ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  3. Klasik öğrenci hareketleri bunlar :) Çok güzel görünüyor. Ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  4. teşekkür ederim bayanlar.. :) Sizlere de ikram etmek isterdim doğrusu..

    YanıtlaSil
  5. Ellerine sağlık ...Güzel gözüküyor:)
    En kısa zamanda sevdiğine tattır bunları...Belki bir gün bizlere de tadına bakmak nasip olur:)
    Ben de değişik tarifleri denemek hoşuma gidiyor tabi birde beğenilirse deymeyin keyfime :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler :) Sevdiğime tattırmam için bayaa beklemesi gerekicek malesef ki.. sizlere de tattırırım inşallahh neden olmasın ;)
      hoşuna giderek severek yapılan tarifler çok güzel oluyor, o sevgi kendisini hemen gösteriyor zaten :)

      Sil
  6. Nefis görünüyor:)) Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  7. Nefis olmuşlar,ben bu ikramlıklara bayılıyorum misafire sunumuda şık oluyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet ayrıca hem pratik hem de çok lezzetli :)

      Sil

Güzell yorumlarınız içinn teşekkürler... :))