12 Mart 2013 Salı

dekorasyonda minimalizm etkileri

Selamlar...

Çalışma hayatına atılalıberi eve yorgun gelişler ve dinlenmeye çalışma maceralarım sebebiyle bloğumla ilgilenmemek gibi veya yazmaya üşenmek gibi hareketlerde bulunabiliyorum arkadaşlar :))

Ama içimdeki bu boşvermiş sesi dinlemeyerek bir başarıya daha imzamı atıyoruumm :)

Uzun zamandır sevdiceğimle evimizi nasıl döşesek diye fikir alışverişlerinde bulunuyoruz.
Aslında az çok kararlaştırdığım bi tarz olsa da, öyle dekore edilmiş bir ev fotoğrafı henüz göremediğim için aklımdaki fikirleri net olarak yansıtamayacağım sizlere.. 
(yazar burada 3D max bilmemenin acısını hisseder ;)) )

Elimizde hali, hazırda net bişilerin olmaması,  
ve benim de değişken tavrım sebebiyle farklı dekorlara bakmam mübah oldu :))

Boş durduğum zamanlarda hemen internetten dekorasyon ile ilgili haberlere veya fotoğraflara bakıyorum..

**
Dekorasyonda her ortamın özel bir tarzı olmalı. 
Mesela salonunuz için bir tarz belirlediniz,o tarzın dışında objelere yer vermemelisiniz diye düşünüyorum..

**

Araştırdığım kadarıyla ilgimi çeken tarzlardan birisi, minimalist dekorasyon..
Dekorasyonda minimalizim sadelik demektir bir yerde. Bu da aynı zamanda işlevselliği de yanında getirir. Yani minimalist bir dekorasyon hem sade hem de işlevseldir. Yani evinizde çok da gerekli olmayan eşyalar, süsler, biblolar ve diğer objeler bulunmayacak demektir. Tabi ki bu tür şeyler hiç bulunmayacak demek değildir. Ancak az ve öz olması uygundur. 

Ben de evde öyle çok fazla kalabalığı seven bir insan değilim. Bundan dolayı minimalist tarz aslında hoşuma gitti.. Ben de evimde yemek odası takımında gümüşlük falan yaptırmayı düşünmüyorum hatta konsol konusunda da şüphelerim var. 

Minimalist olmak için "Bu eşyaya gerçekten ihtiyacım var mı?" sorusunu kendimize sormalıyız.. Ve kesinlikle ihtiyacımız olmayan eşyaları almamalıyız.. 
Aslında fazla fazla alınan objeler bir yerde israf değil midir...

**

BU postumu okuyanlar bilirler, 1 hafta yengem ameliyat olduğu için amcamlarda kalmıştım.. Yaşlı insanlar haliyle ev temizliği de yaptım o süre içinde.. her yeri silmek süpürmek bişe değil de sıra toz almaya gelince işin içinden çıkamadım.. Salonda o kadar çok süs eşyası camlar kristaller ıvır zıvırlar dolu ki...  Bir kere daha anlamıştım ki benim evimde bunların yeri olamaz :)) 
Minimalist tarz dekorasyon bu açıdan tam benlik, fazlalığa yer vermiyor.. 
Sizlere fikir vermesi amacıyla, internetten derlediğim birkaç fotoğrafla yazıma son veriyorum... 

Sizlerin de dekorasyon tarzınızı merak ediyorum ayrıca.. 










**

Bu kırlentler de ayrıca çok hoşuma gittiii... Eğer elime alabilirsem malzemeleri, ben de kırlent yapmayı planlıyorum burdan bildireyim :)


15 yorum:

  1. Beyaz salon takımına bayıldım :)

    YanıtlaSil
  2. beyaz oturma grubuna bayıldım :)

    YanıtlaSil
  3. son resimdeki kırlentler çok hoşmuş ya çok beğendimm :) inşallah ben de evimiz yerleşince paylaşıcam :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bir an önce yerleştirsek keşke evciğimizi :))

      Sil
  4. Ben diyorum bizde incelenecek bir benzerlik var :) tam benim düşüncelerimi anlatmışsın. Bende minimalist bir tarzdan yanayım, toz almaktan bol biblolu ıvızr zıvırlı evleri sevmem, iş yapmak ölüm gibi :) Ahh bir an önce bizde başlayım şu ev işlerine :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benzerliğimize şüphem hiç yok benim de canım :)
      Evlerimizi çok merak ediyorum nasıl olucak diye, hoş telaşeler ;))

      Sil
    2. Valla sizin evleri ben de merak etmiyor değilim :)

      Sil
  5. minimalist yaklaşım tam benlik :)

    tidyghost.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çoğumuza hitap ediyor sanırım farkettiğime göre :)

      Sil
  6. Ben de sadeliği seviyorum:)
    Ama Eyüp olunca oturma odasını ona yaptık. o yüzden o odadaolan bir çok eşya orta da kaldı:(Koyacak yer de yok ama yazın hepsi gieicek:D
    Ama her yer de şu anda Eyüp var :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Özellikle de çocuklu evlerde minimalizmden değil de biraz mecburiyetten fazlalıklara yer verilmiyor. :)
      Ben oturma odası düşünmüyorum canım ya salonuma kullanışlı eşyalar alıp orda otururuz artık :)

      Sil
  7. ben de bırseyler alırken dusunuyorum, bu ısıme yarayacak mı dıye ama bazen o kadar hos seylerle karsılasıyorum kı..
    Ben de sadelıkten yanayım, inşallah da oyle olur.
    Ayrıca ortadaki kırlent cok hos duruyor. Hadı bakalım kolay gelsin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet bazen farklı tarzlara da gidiyor insanın gözü :)
      sade ve şıklık her daim güzeldir canımm..
      Böyle kırlentler yapabilir miyim bilmiyorum ama aklımda farklı bişiler var ve hatta şaşırmıyacaksın ki rengi de kırmızı olucak :))

      Sil
  8. kırlentler tam benim tarzım

    YanıtlaSil

Güzell yorumlarınız içinn teşekkürler... :))