15 Mart 2013 Cuma

OD - İskender PALA

“Dağdan odun getiriyordum. Herkes ona odun diyordu; iki heceyle, OD-UN işte, ateş veren şey…Ama ben onun ilk hecesiyle ilgilendim, ateş olan kısmına, gönüllerde aşkı tutuşturan alevli kısmına, ‘OD’ a talip oldum. Herkes dağa odun için gittiğimi sanıyordu ama ben OD için gidiyordum” 

Uzun zamandır okumaya çalıştığım, okumak için çok vaktimi ayıramadığım zamanlarımda başlamışım meğer bu kitaba.. Nedendir de bilmemi İskender PALA'nın her kitabını bu şekilde okumuşumdur.. O kadar büyük bir şevkle başlıyorum ki okumaya, beklettiğim zamanlarda içimde bir ince sızı bile belirir.. 

Girişte yazdığım alıntı, kitabın isminin neden OD olduğunu açıklar nitelikte.. O kadar akıcı bir kitap ki.. Merak duygularım da kabarmadı değil..  kitap Yunus Emre'nin hayatını konu ediniyor.. Yunus Emre ile birlikte Mevlana ve Hacı Bektaşa da yer veriliyor.. 

Yunus'un Sitare'ye, diğer ismi ile Elif'e duyduğu aşkla başlıyor kitap.. Evlenip İbrahim ve İsmail adında iki çocukları olduğuna yer verilmiş.. Anadoludaki düzensizlik ve savaş ortamı sebebiyle, Sitare ve İbrahimi kaybeder.. İsmail ise esir alınır..

Oğlu İsmail'i arar iken Tapduk Sultan dergahında derviş olur.. Dedesi gibi Anadoluda örnek alınan insanlar arasına girmişir.. Şiirleri ise dilden dile dolaşır.. Karşılaştığı bir çobandan kendi şiirini duyması ise kendisini çok duygulandırmıştır mesela.. 

Tavsiye edilesi ve okunası bir kitap.. Okumak isterseniz, çok da fazla detaya girmek istemem.. 
Fakat okuduğum kitaplarda altını çizdiğim kısımlardan bazılarını paylaşmayı çok seviyorum..

****




* Her bilenden ziyade bilen bulunur 


* Bazı insanlar maddeye çok düşkünlük gösterdiklerinde manadan uzaklaşıyor, bazıları da maddeyi çok önemsiz bulduklarında  veya sahip olamadıklarında mana kapısını aralıyorlar. 

* Asalet doğruluktan değil duruluktan gelir.

* Bu dünyada marifet nefsi silmek değil,, belki nefsi bilmektir.

* Allah'ın dostluğu rahmetiyle, kulun dostluğu taatiyle görünür. Allah'ın rahmetinin gelmediği hiç bir an yoktur. Kul gelen rahmeti göremiyor diye taatini kesip dostluğu zedelememelidir.

* Ey gönlümün istediği! Sur'a üfürür gibi seslen bana ki yeniden hayat bulayım.

* Ruhumun haşrı, canımın dirilmesi için nefsimin kurban olması gerek. HAyat ancak nefsin ölümündedir. Aşıklar ruhun dirilmesini nefsin ölümünde buldular.

* Ayna da güzeldir güzelse yüz, çirkin yüz de çirkin elbet. Ölümden korkup kaçıyorsan eğer, kendi çirkinliğindir seni kaçıran.. Ölümün yüzü değil çünkü çirkin olan, belki kendi yüzündür de aynada yansımıştır. İyinin de sende büyümüştür fidanı çünkü, kötünün de..

* Bilgi irfan ile beslenirse kişi uyanık kalır..

* İlahi, gider benden benliği, ve doldur içime Sen'liği.!


*****

Ben çok okuyamasam da sizler bol bol kitap okuyun efenimm..  :)

Bu arada 100 kişi olmuşuz mutlu musmutlu oldum ki benn  ♥♥♥  

İlmin Sahibine emanetsiniz..

17 yorum:

  1. Ben Uşak Üniv. Edebiyat mezunuyum canımm İskender Hocam 4. senemizde derslerimize girmişti çok şanslıyız onun gibi birinden dinlediğimiz için :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canımm yaa ne büyük bir şans gerçektenn.. Ben de girmek isterdim o derse :)
      Heralde büyükk bir ilgi ile dinlenen derslerden biri olmuştur..
      Çokk sevindim canım senin adına :)

      Sil
    2. uuu ne şanslıymışsın kız sen :D

      Sil
  2. Bu dünyada marifet nefsi silmek değil,, belki nefsi bilmektir.

    Ne hoş söz değil mi? Bende geçen sene severek okudum. İskender Pala sevilmez mi zaten :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hakikaten çok güzel bir söz.. İnsanı durup düşündürüyor çoğu.. :)

      Sil
  3. Ben İskender Palanın Babilde ölüm İstanbulda aşk kitabını almıştım ancak dili çok ağır gelmişti.Sanırım bu kitabın dili daha hafif.Bende okunacak kitaplar arasına ekledim teşekkür ederim paylaşım için :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet aynen öyle Babilde ölüm İstanbulda aşka göre çok daha hafif bir dili var. ikisini de okudum :)

      Sil
  4. Selam. Blogumda kıtap hedıye ettığım çekılışe katılırsan sevınırım :)

    YanıtlaSil
  5. Bende sadece Katre-i matemini okudum İkender Palanın ama çok beğenmiştim, diğer kitaplarını da ne zamandır almak var aklımda ama kısmet olmadı bir türlü..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Katre-i Matem de çok beğenilesi bir kitap gerçekten canım..
      Farkettim de ben İskender Pala'nın baya bi kitabını okumuşum ;)
      Bunu da oku canım tavsiye ediliirr ;)

      Sil
  6. bir nasip olmadı kitabını alıp okumak iyice merak etim en kısa zamanda bende bir okusam :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. okumassan çok şey kaçırırsın ;))

      Sil
  7. blogunuzu yeni keşfettim, takip edicem artık sizi böyle güzel yazıları seviyorum... Siz de En Güzel'e emanetsiniz...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bloğuma hoşgeldinizz :)
      yazılarımı beğenmenize sevindim

      Sil
  8. benimde temin edip bir türlü okuyamadıklarım arasında :D bu ara kitap almak çok masraflı gelmeye başladı bana nedense hayat meşgalesi olsa gerek ama yinede okumaya ve yorumlayama devam tabiki ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitaba ayıracak paramız azaldı sanırım :(

      Sil

Güzell yorumlarınız içinn teşekkürler... :))