4 Mart 2013 Pazartesi

Sağ ve Sol Beyin Çakışması..


Selamlar...
Sanıyorum bu testi hepiniz biliyorsunuz..

Beynin sağ lobu rengi söylemeye çalışırken, sol lobu otomatik olarak onları okumaya çalışıyor. Bundan dolayı da okurken zorlanıyoruz..

Araştırmalara göre, sağ beyin duygusallığı, seslere ve renklere, hayal gücüne, sezgilere ve soyut algılamalara daha yatkın çalışırken; sol beyin mantıklı, sistematik ve analitik düşünmeye, yazı ve sayılara, ölçme değerlendirme ve eleştirmeye daha yatkın olarak çalışmaktadır..

Çocukken bu testi uyguladığımda, rengi mi yazıyı mı okuyacağımı hep karıştırırdım..
Bugün renklere aldırmadan sadece yazıyı okudum hem de hiçç takılmadan..
Ama yazıyı okumayım da renkleri söyleyeyim derken hepsini birbirine karıştırdım..

Demek ki benim beynimin sol lobu daha çok çalışıyor, baskın..
Tamam, bu aslında mantığımın önde olduğunu gösteriyor ama,
şimdi de duygularım hakkında endişelendim ..

Sizler nasıl bir sonuçla karşılaştınız. ?

4 yorum:

  1. Ayy başım döndü:D
    İlk yazıları okudum 4. ancak renkleri söyleyebildim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanırım genellikle böyle oluyor ;)

      Sil
  2. Bütün renkleri takılmadan söylediğime göre çok duygusal bir insanım kahretsin :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Balık burcu olmanın avantajlarını yaşıyorsun canım sen :))

      Sil

Güzell yorumlarınız içinn teşekkürler... :))