5 Mart 2013 Salı

Yeni bir başlangıç

Hepinize selâm olsun değerli blog arkadaşlarımm..

Başlıkta da belirttiğim gibi şu an hayatımda yeni bir döneme geçiş yaptım. İyi mi yaptım kötü mü yaptım karar vermek için çok erken.. Bir kamu kurumunda işe başlayalı 2. günümü tamamlamış oldum bugün... Şaşırabilirsiniz.. Çünkü ben işe başlamışım veya başlayacakmışım gibi bir heyecan içinde değildim. Aksine bir endişe, iç burukluğu yaşıyordum.. Çünkü kendi mesleğimi yapmayacaktım.. Bunun için çok da fazla dillendirmek istememiştim aslında. Şimdiye kadar Ankarada özel sektörde birkaç görüşme ayarlamıştım fakat ailemin güvenlik konusundaki endişeleri sebebiyle görüşmelere bile gidemedim.. Hak verdim elbet ama  Sonra ben de bıraktım iş konusundaki arayışlarımı.. Hayallerimi evlendikten sonrasına ertelemiştim..
Ben bir yandan iş görüşmelerine bile gidemezken, benim durumuma dışardan bakanlar tarafından hiç iş aramadığım çok pasif olduğum düşünülüyor ve hadsizce eleştiriliyordum.. 
Geçen hafta perşembe günü babamın arkadaşlarından biri beni aradı.. Kamu ihale kurumunda müdür olan kardeşi, doğum sebebiyle izne ayrılan bir bayanın yerine acilen birini arıyormuş, geçici olarak gelmemi istedi.. Biraz düşüneyim dedim.. Halkla haşır neşir olunmadığı için başörtüsü konusunda sıkıntı da çıkmıyormuş üstelik.. Babamla da bu konuyu konuşup görüşmeye gelelim dedik. Gittik ki çok yoğun güvenlik önlemleri var.. Ziyaretçi sıfatıyla binaya giriş yapılmışsa, güvenlik görevlileri koordineli bir şekilde yalnız bırakmıyorlar. Herşey düzenli.. Babamın nasıl hoşuna gitti.. Bana kpssye hazırlanıp da memur mu olucaksın diyen babam, bir anda değişti.. Kpssye de çalışsaydın da memur olsaydınlar başladı yani.. Babamla bu konuyu çokça konuşsak da nasipten öteye gidemeyiz elbette. 
Velhasıl kelam, dün ilk iş günümdü.. ilk gün dolayısıyla bişey yapmadım diyebilirim. Etrafa adapte olmakla meşguldüm. Masam, bilgisayarım, telefonum, dolaplarım, misafir sandalyelerim... Bir yanda dedikodu yapmakla meşgul olanlar, diğer yanda başını evraklardan kaldırmaya vakti olmayanlar.. Ve alışık olmadığım bir resmiyet.. Sessizce izledim herşeyi.. Belki mesleğimi yapmayacağım ama bana iş hayatı hakkında çok iyi tecrübe kazandıracağının farkındayım.. İlk olduğu için de iş konusunda daha çok kendime güvenmemi sağlıyacak.. Bu sonucu da CVme bakan çoğu insanın verdiği olumlu tepkilerden çıkardım.. 
Bakalım daha neler görücem bu 3 aylık süreçte..

Bugün ise baya bir evrak işiyle uğraştım.. Sayfalarca evrak dekont, bunların taranıp bilgisayarda düzenlenmesi ve ayrı ayrı dosyalarda sıralanması..Yapmam gerekenlerin bir kısmını öğrendim sanırım.. Bugün bankaya, yapılacak işler için beni de yanında gönderdikleri çalışan kişi iyi ki geldiğimi söyledi, o da memur değilmiş ve bu yüzden çok yükleniyorlarmış.. Bugün tüm gün uğraştığım şeyleri ben olmasaymışım ona yaptırıcaklarmış.. Üzüldüm.. Nasıl olsa geçiciyim diye kendime üzülmüyorum bile.. Hemşerim de çıktı aynı zamanda. Gümüşhaneliymiş o da benim gibi. Hemşeri dayanışması yaptık şimdiden. :)

Bu da masamdaki uğraşılarım.. :P

Mutlu muyum diye düşünüyorum da nasıl olsa geçiciyim diye düşünüp rahatlıyorum.. Hem çeyizliklerim için anneme ve babama çok yük olduğumu düşünüyordum. Az da olsa kendi kazandığım parayla çeyizime katkıda bulunmak mutlu edicek beni :)

Bu arada, parmağımdaki tektaşımı görüp evli olduğumu düşünen birkaç kişi oldu.. "Evli misin" gibi sorular duymak hoşuma gitmedi değil :))

Hayır dualarımızı eksik etmeyelim birbirimizden inşallahh.. 



27 yorum:

  1. Ne güzel içten yazmışsın karşıma geçmiş anlatıyorsun gibi hissettim ... Hayırlı olsun işin ... Öpüyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dertleşiyorum işte siz blog arkadaşlarımla. içimden geldiği gibi yazıyorum :) samimiyetimi hissettirmiş olmaktan mutluyum..
      teşekkür ederim.. sevgiler :)

      Sil
  2. hayırlı olsun canım geçicide olsa bir tecrübe hepsi yeni insanlara alışmak her defasında çok zor gelr bana yeni ortam umarım sen hemen adapte olursunn
    sevgilerr..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnsanlarla uğraşmayı tecrübe ediniyorum diyebilirim.. Adapte oldukça da özgüvenimin de arıcağını düşünüyorum hem. :)

      Sil
  3. Her şeyde bir hayır vardır canım... bir şeylerden başlamak gerek :) Hakkında hayırlısı olur inşallah :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yeter ki o şeydeki hayrı görebilenlerden olalım canım :)
      Teşekkürler

      Sil
  4. Hayırlı olsun. İnşallah devamı gelir canım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler..
      İnşallah devamında kendi mesleğimi icra ediyor olurum ;)

      Sil
  5. hayırlı uğurlu olsun inşallah belki seversin ilerde zaten geçici imiş üzülme gönlünden geçen işi bulursun ben 6-8 ay iş aradım gönlümden geçen namazımı kılabileceğim, beni kızı gibi gören insanların yanında olmasını birde eşimle aynı cadde de çalışmayı o kadar dilemiştim ki çok geçmedi Rabbım her dileğimin içinde olduğu şuan ki iş yerini bana nasip eti Allah şükür hayırlısı ise her şey olur dilediğin işi de bulursun inşallah

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne mutlu gerçekten Rabbim dularını kabul eylemiş ne güzel :)
      Dua etmek lazım her koşulda, benim duam evlendikten sonrası için :) Rabbim hepimizin gönlüne göre verir inşallahh..

      Sil
  6. Hayırlı olsun, çeyiz konusunda annene babana destek olacak olman da çok güzel haber. Bakalım zaman neler gösterecek ;)

    tidyghost.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kendim kazanıp dizeyim çeyizimi biraz da ;)

      Sil
  7. Canım benim çook sevindim hadi hayırlısıyla kalkarsın inşallah bu işin altından :) Çook iyi oldu senin için :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. inşallah hayırlı olur canım yaa.. Rabbim sana da istediğinn gibi bir iş nasip etsin en kısa zamanda :)

      Sil
    2. en kısa zamanda derken kendi bloğumdan senin bloğuna geçecek kadar kısa bir süreyi kastetmemiştimm :) Bir baktım işe girdiğini yazmışsınn :)

      Sil
  8. Hayırlı olsun canım ,dilerim bir gün buraya kendi mesleğinde işe başladığını ve çok mutlu olduğunu yazarsında bizde mutlulukla okuruz.. Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahh inşallah o mutlu günlerimi paylaşırım..
      Mesleğimin kıymetini anladım..

      Sil
  9. Ah canım benim hayırlı olsun.
    Rabbim hiç bir zorluğunu yaşatmasın inşallah.
    Darısı da benim başıma :)
    Çevremde iş sahibi olan mı sorarsın, evlenen mi, çocuğu olacak mı.Napsam ben yahu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım benim çok sağol..
      Mesleğimi yapmıyor olsam da iş ortamını bir görmek tecrübe edinmek istedim.. Sana da hayırlısıyla nasip olsun inşallah....
      Çevrene bakma sen sabret oldu mu hepsi birden olucak senin ;))

      Sil
    2. wvuu bekliyorum sabırsızlıkla :)

      Sil
  10. ŞAşkınlıklar içerisindeyim o muhasebe işlem fişi mi:) Ve Kamu ihale Kurumundamısın:) benim işlerime çok benzer işler, bende bi kamu kurumunda uzmanım vs.:) alışırsın zevklidir aslında...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evett aynen muhasebe işlem fişleri :)) Talimatlar falan uğraşıyorum işte :) Sen neredesin merak ettim şimdi yakınlarda olmalısın ;)

      Sil
    2. Ben satınalma uzmanıyım AB ile ilgili bir kurumda:)Ankara tabiki de...

      Sil
    3. Konya Yolunda bizim kurumun karşı tarafında bi tane AB ile ilgili kurum var :)) Bir de Eskişehir yolunda biliyorum İkisinden biri heralde;)

      Sil

Güzell yorumlarınız içinn teşekkürler... :))