27 Mayıs 2013 Pazartesi

Gümüşhane Günleri

Ankarada yaşayanlar bilir. Atatürk Kültür Merkezinde belirli tarihlerde çoğu ilin tanıtım amaçlı günleri yapılır.
Yöresel çoğu şeye yer verilir. Oyunları yemekleri el emekleri falan hep tanıtılır. 
Ben de Gümüşhaneli olduğumdan sebep, geçtiğimiz perşembeden pazar gününe kadar süren Gümüşhane günlerini kaçırmadım. Zaten Gümüşhaneden dayım da görevli olarak gelince gitmek farz oldu.


Çok geç bi vakitte gittiğimiz için el emekleri süs ve hediyelik eşyalarının sergilendiği yukarıdaki fotoğrafın bulunduğu kısma giremedik malesef. dışardan bakakaldık. Aslında kapanmadan çok önce gelmiştik ama meydanda horon tepen hemşerilerimizi görünce izlemeden edemedik. :) 
Bi düğün kına falan da yok ki yakın zamanlarda biz de oynayalım :P

Horon oynayanlardan kareler,,,






****

Gümüşhanedeki ünlü Karaca mağarasının bir silüetini yapmışlar isim yanlış da olsa ;)


Gümüşhaneye çok gitmiş olmama rağmen Karaca mağarasına ve daha bir çok yere gitmemişimdir.
Babam da bize oradaki brandalardaki ünlü yerlerin fotoğraflarından bize tanıtım yapıyordu. "Baba bizi böyle fotoğraflarla kandıramassın. Götür de öyle tanıyalım" falan da dedim şaka yollu :))
Sorsanız gezmeyi herkes çok sever ama Gümüşhaneye gittiğimizde herşeyden soyutlanılır ve malesef çok da gezemezdik. Hatta kızlar olarak gezme gibi bir lükse de sahip değilsiniz. Küçük yer laf söz olurmuş falan filan. Ondan dolayı pek de istemezdim oraya gitmeyi. Benim gibi özgürlükçü bir insanın yapısına ters ;))

**** 

Gümüşhanenin pestili, kömesi ve kuşburnusu meşhur yiyeceklerindendir. Kral pestil ise en meşhur olanlarından. Dayım Kral pestilde çalıştığından stanttan bolca yemek nasip oldu :)) 
Bunlar da gümüşhane güzelliklerinden... mmm nefisss.. 





Benim favorim muska şeklinde sarılmış olanlar. içi öğütülmüş fındıkla dolu. Bizimkiler eve de almışlardı. Ama evde bir baktım ben yiyemeden hepsi bitmiş.. nasıl üzülmüştüm sağolsun babacığım ertesi gün benim için bi paket daha almış. Kıyamaz bana hiç :)) 

*****

Bu arada çok da fazla gümüşhane hayranlığım yok aslında. Ankarada doğup büyümüşüm. Bir metropol çocuğu olarak Gümüşhane çok sıkıcı geliyor bana. Ben küçükken, her yaz Gümüşhaneye gider, en az 1 ay kalırdık. Şimdilerde gitmiyoruz en son 3 yıl önce gittim ve 1 hafta kaldım. Kısa olan geziler en güzeli. Çünkü uzun süre kalmak hem sıkıyor hem de tadı kaçıyor zaten çok da fazla akranım yok. Çocukken güzeldi de şimdi herkes evlenmiş.

Hayırla kalınn...

15 yorum:

  1. son günlerde sık oluyor bu yöresel günler hatay-bolu-ordu şimdi gümüşhane tvden izliyorum çok eğlenceli oluyor baya.Bende o muska şeklindeki pestillerin hastasıyım harika bişi hemde %100 kalorili :( yemedende olmuyor:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evett aynenn muskalar fındık ve şeker yanında yağlı da. Ama çookkkk lezzetliiiii...

      Sil
  2. ah ah ben hiç kaçırmazdım AKM fuarlarını, pek severim gezmesini yöresel lezzetler tatmayı,
    elişlerine bakmayı, tanımayı, her yöre ayrı güzel,pestiiler harika görünüyor: canım afiyet olsun:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gümüşhaneye nasip olmasa da diğerlerini kaçırmazsın inşallah :)
      teşekkür ederimm gel birlikte olsunn :))

      Sil
  3. memleketimizin çok güzel yerleri var yeter ki güzel bakılsın ben doğu aşığı biri olarak hep şiirsel, hikaye tadında izlerim şehirleri .. Güzel bir gün geçirmişsin arkadaşım paylaşımın için teşekkürler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. BEN DE TEŞEKKÜR EDERİMM :)
      NE KAHAR HOŞ BİR BAKIŞ AÇISI SENİNKİİ ÇOK BEĞENDİM

      Sil
  4. Ah ben bilseydim oraya pestilde getirdiklerini hiç kaçırırmıydım, aklıma da gelmedi pestilin olabileceği.. kısmet değilmiş :)
    Çok güzel olmuş maşallah.
    AKM bize çalışıyor :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gümüşhane olur da pstili olmaz mı hiçç.. :)

      Sil
  5. Fotoğraflara bakarken ayy muska köme çok severim dedim. sen de seviyormuşsun :)
    Kral kömenin yerine gitmiştik gümüşhanede. O kadar ikramda bulundular ki. Hepsi çok lezzetliydi gerçekten. Adamlar hakkını veriyorlar bu işin.
    Ayrıca kömeye cevizli sucuk diyenlere bir türlü bunun adı köme dedirtemedim :)
    Vee babalarımız aynıı, bilmem daha önce demiş miydim :p
    Köye gitsek, hanımlar evde çoluk çocuk temizlik yemek, erkekler dağ bayır piknik mangal.. Ahh.. Dertliyim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevmek ne kelime bayılıyorumm :) Kral da en kaliteli pestil üretimi yapan yerdir gümüşhanede. Bu gittiğim fuarda bile diğerleri açıkta tutarken kralınkiler hep camekan ve jelatinlerle kaplıydı. Herşey hijyenik.
      Ya köme bana çok daha sempatik geliyor cevizli sucuk çok itici amaa :)
      canım yaa senn baban da mı yaaa.:) Aynı dertten muzdaribiz demek kii
      Doğu erkeği böyle işte ha gümüşhane ha erzurum. :)

      Sil
    2. Evet evet doğu erkeklerinin geneli aynı malesef..

      Sil
  6. Bizim burda da feshanedeki çeşitli illerin günü yapılıyor :)Çok güzel fotoğraflamışsın :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gidip farklı yörelerin kültürünü öğrenmek güzel oluyor aslında diil mi :)

      Sil
  7. canım bizede okuldayken gümüşhanenin ziron unu yapmıştın

    YanıtlaSil

Güzell yorumlarınız içinn teşekkürler... :))