21 Mayıs 2013 Salı

Mazilere Daldım..

Herkese iyi geceler..
Biliyorum uzun bir aman oldu yazmayalı buralara. Bakarsan bağ bakmazsan dağ olur demiş atalarımız. Benim de bloğumu ıssız bırakmaya hiç niyetim yok tabi ki.. Sadece farklı meşguliyetlerden ötürü çok ilgilenemedim.
Başlıkta bahsettiğim mazi, üniversite yıllarım esasen. Çokk özlemişimm.. Özlersin dediklerinde pek gerçekçi gelmezdi. Üniversite zamanları ne de güzelmiş. Belki de bunu çalışmaya başlayınca anlamış oldum.

Bizim üniversite diplomayı mezun olduktan 1 yıl sonra veriyor. Biraz isyan etmedik değil geçen yıl. Fakat şimdi 5 yılımı verdiğim şehir Isparta'ya gitmek için bahanem oldu, iyi ki de geçen yıl vermemişler dedim. Şayet keyfi olarak gitmeme babam pek de sıcak bakmazdı. Arkadaşlıkların zamanla bittiğine inandığı için, arkadaşlarımla aramı iyi tutma girişimlerim olumsuz sonuçlanabilirdi. Çoğu arkadaşım yoktu. Yüksek lisans yapan arkadaşlarım ve diplomayı birlikte almak için anlaştığımız istanbuldan gelen arkadaşım sümeyyemle görüştüm. Geçen yıl evimden bir tek ben mezun olduğum için diğerleri hala Ispartadaydı. 4 yıl geçirdiğim evime gittim ilk. Çok mutluydum.. Eve yeni gelen kızlara beni öyle anlatmışlar ki meşhur olmuşum oralarda da haberim yokmuş. :)) Hepsi benle alakalı herşeyi biliyordu.

Çalıştığım kurum Terminale yakın olduğu için perşembe akşamı iş çıkışında yola çıktım ıspartaya doğru. Cuma günü izinliydim. Diploma için hafta içi gitmem gerekiyordu. Ve kısa süren işlemler sonrası diplomama kavuştum. İşe yarar inşallah :) Hocalarımla görüştüm hepsi çok mutlu oldular. Seviliyordum galiba ;)
cumartesi günü de sevgili nişanlım yanıma geldi. Beni çok da yalnız bırakmak istemedi :) Geçen yıl oda arkadaşım olan Neşenin nişanlısıyla birlikte dörtlü olarak gezdik. Geçen yılki ortamımızı da canlandırmış olduk. İnşallah evlendikten sonra da aynen devam eder ailecek gelir gideriz birbirimize.

Isparta benim hayatıma çok şey kattı.. Merve, Bahar, Neşe, Büşra gibi dostlarım oldu. İnşallah daimi olur.. Hepsini çok özlemiştim... Öğrenci evinde kalmanın zorluklarıyla cebelleşip hayata karşı dimdik durabilmeyi öğrendim beki :) Makarna ile öğün geçirmenin ne demek olduğunu iyi bilirim. Ondandır acıktığımda canımın makarna  çekmesi.
Pazar günü öğleden sonra Ispartaya veda etmek zorunda kaldım. Otogarda beni yolculamaya gelen dostlarımdan ayrılmak çok zor oldu.. İtiraf ediyorum ayrılırken ağlaştık.. Halimize şahit olan sevdiceğim ve Neşenin nişanlısı için biraz farklı geldi bu halimiz ama biz bayanlar böyleyiz işte napalımm :)

Bazı fotoğraflara da yer vermek istiyorum sizler için..

Ispartadan minik bir görüntü.. 


**
Yoldan gelmiş olduğum için Neşe ve Büşramın hazırladığı acil sofra.. Öğrenci mutfağından ;)


**
Mervemle buluşmamızdan..


**
Yine Mervemin bana özel hazırladığı akşam yemeği..


**
Sevdiceğimle geçirdiğim vakitlerden.. Iyaş Park AVM Mado..

**
Yine Madodan Iyaş Park AVM girişi :)


**
Gece 12 suları Çiğ köfte ziyafetimiz.. ve tabi ki İrfan Usta Dondurmasıı... :)
Sevdiceklerimiz sağolsunlar.. 
(Bu arada o çekirdekler bize ait değil. Çevre kirliliğine şiddetle karşıyım.)


**
Pazar kahvaltımızı Çayboyundaki Aşiyan Gemi'de yaptık..


**
Ah dili olsa da konuşsa.. Bu koridor yıllarca nelere şahit olmadı ki.. 


Muhabbetten fırsat olmayınca çok az fotoğraf çekebilmişim.
**

İnşallah bir daha gitme fırsatım olur Ispartaya. Sevdiceğim bana söz verdi getiricek..
 Çok mutluyum kiii.. ;)


22 yorum:

  1. güzel anlatmıssın canım yaşamış kadar oldum o anları :) sevgilerr..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım teşekkür ederim. İçten gelince böle olmuş ;)

      Sil
  2. Ne güzel fotoğraflar umarım yine gidersin üniversite yılları çok güzeldir ben bir iki sene evvel aradım ki o zamanda baya olmuştu 2008 mezunuyum çıkmadı demişlerdi ben sanırım diplomasız olcem bir teorim var elimde baston ağzımda diş yok ben öle alacağım diplomayı diyordum öle olacak sanırım 2009 da aradım yoktu 2010 da yok 2011 yok 2012 de aramadım bu sene aramayı düşünüyorum ama evlendim çokda lazım değil de genede almam lazım gidip oda bir iş üniversitede kalacak yer olmayınca zor git gel allahtan benimki yakın çerkezköy de

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En azından bizim üniversitede belli bir düzen varmış :)
      ! sene sonra dediler dedikleri gibi de çıktı

      Sil
  3. Isparta Çarşı tarafıı ayy o kocaman gülü kaldırmışlarrr böyle daha hoş olmuş :):):)
    Canımm çok güzel anlatmışşsın bende duygulandım burada :!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen yaa geçen yıl ayrılmama yakın o kocaman gülü yapmışlardı benim de hoşuma gitmemişti. Böyle çok güzel olmuş.Beni iyice benden aldı ısparta ;)

      Sil
  4. Okuldan mezun olduğum ilk yıllarda şenliklere gittim hep ama şimdi hiç uğramaz oldum, en son gidişim 3-4 yıl önceydi belki de... Yazıyı görür görmez gözümde canlandı koskoca mazi :) Ben de gideyim okuluma, hasret gidereyim, ellerine sağlık, çok içten ve tatlı bir yazı olmuş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zaten daha çok oradaki arkadaşlar için gidiliyor sanırım. Onlar da ayrılınca gitmek haz vermez sanırım.
      Yazımı beğenmene ayrıca çok teşekkürler.. :)

      Sil
  5. ahh canım ahh tek sen değil mazilere benide daldırdın, o öğrenci sofrasında bizde öğrenciyken az yemedik.eski günlerim geldi aklıma akşam yemeğin makarna olduğu, tatlı niyetinede puding yaptığımız günler.......
    ne günlerdi....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok güzel günlerdi.. Hepimizin ortak hasreti demek ki o yıllar

      Sil
  6. O öğrenci evlerinde 5 yılını geçirenlerden biri de benim :) Gece yapılan makarnalar, haftasonu yapılan kahvaltılar :) Güzeldi herşey...

    Hafızamın tozlu raflarını sirkeledi bu yazı.. Teşekkürler canım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zamanında kıymetini bilememişiz hatta belkide şikayet ettiğimiz zamanlardı.
      Ama ne kadar kıymetli olduğunu şimdi anladım..
      Ben teşekkür ederim.. :)

      Sil
  7. çok güzel anlatmışsın canım...

    YanıtlaSil
  8. nerdeyse benim bile gözlerim doluyodu :)) Ama Isparta'ya ait fotoğraf çekmemişsin fazla, bir dahaki gidişinde çekersin bol bol canım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok duygusal değil mi ;)
      Evet canım yaa çok foto çekemedim dediğim gibi hem muhabbetten hem de yanımdaki sevdiceğim sebebiyle. İlk fotoğrafı çektiğimde bile tedirgin oldu uluorta falan diye :))
      İnşallah nasip olur da bir daha giderim o zaman bol bol çekerim

      Sil
  9. Negüzel paylaşmışsınız duygularınızı,yaşadıklarınızı,anılarınızı okurken büyük keyif aldım teşekkürler arkadaşım.Selamlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben teşekkür ederim kendinizden bir parça bulmuşsanız ne güzel

      Sil
  10. mazi, anılar, yaşanmışlıklar renk katar hayatımıza, bazen koyu renkler olsa da bu güzel zamanların daim olur umarım..
    ve ısparta..
    yıllardır bu sefer gidiyorum dediğim halde bir türlü görmek kısmet olmayan şehir.. sen anlatınca bu senede bir plan yapmaya karar verdim..
    kim bilir belki bu sefer nasib olur :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. benim yerine de gezin olur mu şimdiden çok özledimm..
      Gezecek de çok yer vardır Ispartada hiç canın sıkılmaz
      tadı damağında da kalır

      Sil
  11. Her seferinde hatırlayınca bir ahh çektiğim yıllarım üniversite yılları.. Bazen 5 kuruş parasız kalıp paralarımızı bir araya getırıp ac karnımızı doyurmaya calıstığımız gunler bıle oldu. Bazen sabahlara kadar muhabbet etmeler, neler neler. Benı de goturdun mazime. Hey gıdı gunler heyy :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hatırlayıp içimizin gittiği yıllar.. o günlere dönmek ne yazık ki mümkün olmuyor hey gidi günler deyip iyi bi şekilde anmak kaldı geriye

      Sil

Güzell yorumlarınız içinn teşekkürler... :))