25 Temmuz 2013 Perşembe

Çeyizimden El Emekleri..

Herkese hayırlı günler...
Evlilik hazırlıklarında olduğumuz şu dönemlerde stres bolca olduğu gibi heyecan da devam ediyor elbette.
Henüz evimizi tutamamış olsak da yemek odası yatak odası ve beyaz eşyalarımızı belirledik. Evimizi de şu birkaç gün içinde tutmamız gerekiyor. Hadi hayırlısı bakalım.

Biz de annemle evde benim çeyizlikleri ortaya çıkardık. Evde her köşeye yayılmış olan eşyalarımı bir araya topluyoruz. Bizde kız çeyizi serilir ve bayanlar çeyiz görmeye giderler. biz de dolayısıyla hazırlıklara başladık. Daha sonrasında da toparlayıp İstanbul'a doğru yolculuğa hazırlayacağız kendilerini.

Gün yüzüne çıkan çeyizliklerimden bir kaç parçayı sizler için fotoğrafladım. Paylaşmadan olmaz değil mi. :)

*****


Kurdele nakışı mutfak örtüsü takımım...
Kurdele nakışını ilk gördüğümde çok sevmiştim. Bunu bilen annem de benim için kendi elleriyle hazırlamış bunu. 
Şehir dışında üniversite okuduğum için hangi ara yaptı bilmiyorum. Ama bayıldım kendilerine. Masa örtüsü, buzdolabı örtüsü ve 12 adet peçeteden oluşuyor. 


******
Bu da pike takımım. Yine annemin eseri. Dantelinin örülmesi, işleme ve dikim, baştan sona annemin eseri. Bana sadece hangi renk istediğimi sormuştu. Sonuç ortada.
Pike, çarşaf 2 yastık kılıfı ve 2 de süs yastık kılıfından oluşuyor.


****
Salon örtü takımım..
Başlıkta el emeği demiştim, bu hazır alındı ama arada kaynamış olsun ;)
Evimde vitrin olmayacağı için, peçeteler pek kullanılmayacak.


****
Bu da yakından:


*****
Ve çeyizin olmazsa olmazı kabul edilen danteller...

İlk olarak kendi ördüğüm yatak odası örtüsünden başlıyayım.. 
Biz küçükken bulunduğumuz çevrede, yaz tatillerinde anneler kızlarının eline tığ ve ip verirdi dantel örsünler diye. Çok ördüğüm söylenemez. Ama 6.sınıfta ev ekonomisi dersimde proje ödevi olarak hocamla belirleyip işte aşağıdaki danteli örmüştüm. Ördüğüm dantellerden elle tutulur sanırım bir bu var :D 


****
Bu aşağıdakiler de yine annemin elinden....




****
Bu aşağıdakiler de yelek ve şallar...


****

Sizler de beğendiniz mi.. ? Özellikle el emekleri benim için çok kıymetli oluyorlar. Ve özellikle annemin elinden çıkınca daha da kıymetli benim için...

Allah'a emanetsiniz Canlar.....

43 yorum:

  1. Ben çok beğendim :)
    Senin ördüğün bir dantel daha vardı onu es geçmeyelim lütfen :)
    Hepsini güle güle kullanırsın, ev işiniz de bir an önce çözülür inşallah

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. beğenmene sevindimm canım :))
      Evet bir de o ördüğüm yastık kenarı var o kadar. Aslında danteli ben çok severim. ama kullanır mıyım bilmem :))
      İnşallah o da çözülür canım. Zamanla Allah yardım ediyor

      Sil
  2. Canım hepsii çok güzeller, el emeğinı bende çok seviyorum :) Eşyalarını belirlemenize çok sevindimm biz daha bakıyoruz karar kılamadıkk :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler canım. :)
      Bizim düğüne neredeyse 1 ay kala hallettik canım. Sizin düğüne daha çok var bence çok rahat yetiştirirsiniz ama çok da rahatlığa vurmayın ;)

      Sil
  3. Çok güzeller, kurdele nakışı hele harika..:)
    İyi günlerde huzurla kullan inşaAllah.
    Evinde vitrin olmayacağına da çok sevindim, çok gereksiz bir şey bence..:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canımm :))
      Vitrin istemedim çünkü bardak çanak sergilemek gibi bişey. Sadece sürekli toz tutan ve temizliği için vakit kaybına vesile olan şeydir kendisi. Ayrıca kullanışlı olduğunu da düşünmüyorum :)

      Sil
  4. Hepsi birbirinden güzel. El emeği olunca daha da kıymetli oluyor. Hepsini güzel günlerde kullan :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hepsi çok kıymetli tabi ki.. Yapıp yorulmaya gerek yok işte ama anneler olmassa olmaz diyor :)
      Çok teşekkür ederim..

      Sil
  5. Mutfak takımına ve pikenin rengine bayıldım. Annenin yapan elleri dert görmesin. Şahane olmuş. El emeği olan şeyler benim için de çok kıymetlidir. İyi günlerde kullan. Mutfak takımına da dönüp dönüp bakıyorum. Bi kursa falan mı yazılsam diye geçirdim içimden. O kadar heveslendim yani. Bizde de nakışa-dantele falan çok önem verirler çeyizde.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim :)
      Annem kurdele nakışını öğrenmek için kursa gitmişti. Çok güzel işler çıkarıyorlar. Ama bence evde bile öğrenilir. İnternet denen teknoloji varken ;)

      Sil
  6. HEPSİ ÇOK KİBAR ÇOK GÜZELLER GÜLE GÜLE KULLAN İNŞ

    YanıtlaSil
  7. Benim annemde tonla örmüş bunlardan :) Canım annemin her bir el emeğini asla atmaya kıyamam, ama hemen hemen hepsi de sandığım da yerini aldııı:)
    Zaten sandığımı sırf ne kadar çok çeyizim olduğunu bildiğimden almıştım :):)

    Bu arada annenin ördüklerinden birinin modeli bende de var :) Belki diğerlerinin de vardır ama bu model isminden dolayı dikkatimi çekmiştiii :) Modelin ismi; 3 oda 1 salon daaa:):):):)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Atılır mı hiçç.. Ben sandık almak istemedim nerede saklicam artık bilemiyorum :) Hem bunlar sandıkta saklanmak için örülmedi ya neyse ;)

      Bu arada çok güldüm sanırım o kareli model bu isme sahip. Ben bilmiyordum çok güldüm vallahi :D

      Sil
    2. Evet o kareli model bu isme sahiipp :) Ben de dantel modeli alış verişi yaparlarken kulak misafiri olup duymuştum da çok gülmüştüüm :):):

      Sil
  8. hepsi çok güzel güle güle kullanırsın inşallah, anneme çok önceden "bana çeyiz için dantel falan örme" demiştim.seninkileri görünce dediğime pişman olmak üzereyim sanırım =)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler :)
      Anneler örme demene bakmaz. vardır bence annenin kenarda köşede saklı kalmış dantelleri.
      Ben de çok demiştim "ne gereği var, hiç uğraşmayın" diye. Ama evlenicek olunca yapılanlar az bile geldi :)

      Sil
    2. Çok hoş hepsi :)Ellerine sağlık canım

      Sil
  9. hepsi çok güzel mutlu günlerde kullan..

    YanıtlaSil
  10. evlenmeden önce kullanmam, bunlar boşuna yapıldı, sermem falan diyodum ama hepsinide sırayla teker teker kullanmaya başladım:))..sende güle güle güzel günlerde kullan canım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanırım ben de öyle olucam. İş ciddiye binince herşeyin ne kadar gerekli olduğu anlaşılıyor. Ama el işi sonuçta hepsi çok kıymetli :)
      Çokk teşekkür ederim canım :)

      Sil
  11. Kurdele nakışına bayılıyorum, annenize anne diyebilir miyim :) Allah kolaylık versin zahmetli işler. Benim tek parça çeyizim yok o yüzden çok yorulmam :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :D Çok zahmetli oluyordur herhalde ki ben yapmadım bilmiyorum :)
      Eyvah çeyizin yoksa daha çok yorulursun ki tamamlayayım derken ;)
      Hayırlısı olsun artık

      Sil
  12. el emeği göz nuru dedikleri kadar var, inkar edemem hazırlar çok çok güzel oluyo ama el emeğini de çok seviyorum :) şimdi arkadaşlarım benle dalga geçiyo ev kızı olmuşum iyice, dantelli mantelli şeyleri seviyomuşum :) bunda utanılacak bişey mi var diyorum gerçekten çok güzeller cemile güle güle kullanın inşallah :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. her kızın içinde bir dantel sevgisi yatıyor buna inanıyorum. :) sevmem diyenlerin bile içinde var bu sevgi. sadece açığa çıkmamış o kadar :)
      Hem niye utanalım Büşracım ne güzel el emekleri bunlar kıymet verilmiş de örülmüş demek ki :)
      Çok teşekkürlerrr

      Sil
  13. nekadar güzeller arkadaşım maşallah Allah iyi günlerde kullanmayı nasip etsin inşallah :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aminn inşallah.. Çok teşekkürler :)

      Sil
  14. kurdele nakışına bayıldım maşallah çok güzel:)güle güle kullan canım :)

    YanıtlaSil
  15. Annenin de senin de ellerin dert görmesin...
    Vitrin konusunda katılıyorum sana...
    Verecek yer olsa ben vereceğim:D
    Güle güle kullan:)
    HEpsi bir birinden güzel:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım çok teşekkürler..
      Vitrin konusundaki düşüncemi tuhaf karşılayanlar var ama bana destek olanları gördükçe almama konusunda mutlu oluyorum :))

      Sil
  16. canım bunlar ne güzeller, annenin ellerine sağlık,
    ben özellikle kurdela nakışı sevdalısıyım ve takımını çok beğendim, bende kurdela nakışlı havlu alıyorum durmadan:)
    dönerli şekilli dantelde çok zarif
    yuvanda mutlulukla kullanmanı nasip etsin cenab ı Allah

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederimm..
      Daha güzelleri senin olsun o halde :)
      Sen de bloğunda aldığın havluları paylaş biz de görelim merak ederiz sora :)

      Sil
  17. hepsi çok ama çok güzeller annenizin ellerine sağlık maşallah size canım

    YanıtlaSil
  18. Canim cok guzel hepsi insallah evinizi bulursnz bizde bulamadk hemen bolilirm o skntyi ellernze saglik

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ya hala bir ev bulabilmiş değiliz. Gerginlik sebebi resmen.. :(

      Sil
  19. El emeği olan herşey değerlidir diye düşünüyorum. Güzel günlerde kullanırsın hepsini inşallah. Bu arada benim de vitrinim yok:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazen aldığım kararlarda çevremdekiler ne yapmış diye çok düşünürüm. Vitrini almamak konusunda da iyi bir karar verdiğimi düşünüyorum sayenizde :)

      Sil
  20. Bunlar harika güle güle kullan canım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler tatlım annem iyi ki var.. :)

      Sil

Güzell yorumlarınız içinn teşekkürler... :))