17 Ocak 2015 Cumartesi

Dikiş uğraşılarım

Merhaba sevgili blogger alemi..
Yazılarıma verdiğim bir müddet aradan sonra yeniden bir yazı girmenin mutluluğunu yaşıyorum şu an. :) Nerelerdeyim ne yapıyorum diye sorasanız, karmakarışık.. Ben bile hala oturtamadım bazı şeyleri.. Zaman çok hızlı geçiyor ve ileriye yönelik bir çok planım var fakat geçmişe baktığımda ne kadarını yapabilmişim? Durup durup hüzünleniyorum. Belki de çok mu hayalperestim, bilemiyorum.. Gelecek planı yapmak hayalperestlik mi onu da bilemiyorum... Falan filan... Biri bana dokunsa Jenga gibi döküleceğim sanırım.. Herneyse bunları bloğuma yazmama kararı almıştım, bir defterim var içimi ona döküyorum, sonra Allah'tan sabır diliyorum..

**
Yeni yıla girmeden 2 ay önce eşimin yeni devraldığı işinde çalışmaya başlamıştım. Eşime destek olmak istedim. Bir yoğunluk bir koşuşturma eve akşam saat 9 dan önce eve gelmezdik.. Yılbaşı ile birlikte ofisin taşınması gerektiği için işe gitmedim ve 15 gündür de evdeyim. Evde oturduğum süreçte yapmak istediğim ve bir türlü fırsat bulamadıklarımı gerçekleştirmek istedim. Yaklaşık 1 yıl önce dikiş makinası almıştım. Dikişe çok ilgiliyim. Ufak tefek dikişler yaptım kendimce. Eteklerimi kısalttım. Perdeleri uyarladım, masa örtüsü, runner falan derken, bir türlü kıyafet dikememiştim. Makinamla birlikte aldığım Burda  Dikiş Okulu dergisini de almıştım kenarda beklenesine gönlüm razı olmadı. Ümraniye kumaşçılarda, kapı önündeki parça kumaşlardan aldım. 1.5metre kumaşa 5 TL verdim. Deneme süreci için gayet ideal :)

İlk fotoğraftaki ceketi bu kumaşla diktim. Astarı telası toplam 10 TLye  mal ettim.
Dikiş kursuna bile gitmeden ceketle başlamam şaşırtıcı olsa da 2 haftada tamamladım.


Fotografta çok kötü çıkmış, hem ütülenmedi, hem de model üzerinde olmayınca tuhaf durması normal. :) Altına bir etek dikip kombinlediğimde daha güzel fotoğraflarını paylaşacağım. Giyince dergideki fotoğraftan daha güzel duruyor. Dikerken bir yandan öğrenmeye çalıştığım için yaşadığım zorlukları çok sıkıntı etmiyorum. Tek bir şey var ki, Burda dergisindeki bedenlerden hangisi bana uygundu onu kestiremeyip 38 beden kestim. Tabi ki aşırı bol oldu. Bundan dolayı ekstra beden düzenleme angaryasıyla uğraştım. Neyse ilk dikişimde karşılaşabileceğim tüm zorlukları görmüş oldum. :)


**
Ceketi bitirince hızımı alamayıp Burda'nın aralık sayısını aldım. Pratik dikiş dergisi gibi değil tabi ki, gözüm korktu diyebilirim... 

 **

Üstteki pratik dikiş, alttaki ise burda aralık sayısı.. Arada bir dergiyi elime alıp alıştırma bakışları yapıyorum :))) Konuyla ilgili önerileri olan varsa yazabilir.


**
Halbuki ben bu pelerini dikme hayali ile almıştım dergiyi. Zor dikiş kategorisine giriyormuş. Umarım bir gün dikebilirim. Seneye kış da giyerim artık :))


** 
Dergide beğendiğim diğer modeller de şöyle..

--
Bu pantolon eteğin kalıbını uzatsak sorun olurmu, ortaya güzel şeyler çıkar mı? gibi sorular var aklımda. Kalıpların boyunu uzatmayla alakalı da sorularımı biri cevaplayabilirse memnun olurum :)))


**
Ayrıca bu bluz da çok hoşuma gitti. 


** 
Kısa zaman sonra yeniden görüşürüz inşallah..









9 yorum:

  1. Ya sen ne yaptın ben kursa gitim 2 yıl ceket dikecek cesaretım varmı diye kendımı sorgularım bır vuuuuu harika olmuş ya model muhteşem ellerine sağlık çok beğendim burda dergısınden kalıpla yapmak çok kolaydır zor dedığınıde yaparsın cok güzel anlatıyor pantolon veya etek boyunu kalıp çıkartırken rahatça uzatabılırsın hiç sorun değil maşallah Arkadaşım yazmana sevındım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. farketmeden ne de büyük işlere kalkışmısım ben böyle. Ceket dikmek zor derlerdi ama dergide en işime yarar model bu ceket gibi gelmişti. Kullanmayacağım kıyafetler için vakit kaybetmek istemedim. inşallah devamını getirebilirim. Pratik dikişte tek tek fotoğraflı açıklıyordu. Diğer dergilerde öyle değildi onun şokunu yaşadım ;) Güzel yorumun için çook teşekkürler. Öpüyorumm :)

      Sil
  2. Bende geçen hafta dikiş makinası aldım singerin en basit makinası herhalde ama dikişin d sii dikmedim şu ana kadar aynen bende senin gibi runner felan ıvır zıvır dikmeye aldım. sen dergileride toplamşsın ben bu ay baktım dikiş okulu dergisine d&r da açık halini buldumda cepler mepler yazıyordu pek işe yarar birşey yoktu. pratik dikiş dergisi işime yararsa alıcam. yoksa bu iş kursa gitmeden olmazmıı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hiç dikiş bilginiz yokken dikiş makinesi alma cesaretini kendinizde bulduysanız, kursa gitmeden pratik dikiş dergisiyle bu işi çözebilecek istek ve yeteneğe sahipsinizdir bence. :) Ben kursa gitmedim ama bazı teorik bilgilerde karışıklık yaşadım. Öğrenmek belki uzun sürüyor ama sonuç yine aynı yere varacak. Başarılar diliyorum size de ve ayrıca dikiş çalışmalarınızı bloğunuzda yayınlarsanız takip etmek isterim. yeni başlayanlar olarak karşılıklı destekçi oluruz hem :)

      Sil
    2. bende öyle kendim başlayacağım bu işe :D

      Sil
  3. Kesinlikle düşünüyorum zaten hobilerimi koyiyorum koyuyorumbloguma devamida gelir insallah .örgü ile ugrasyliyorum arada onlari felan paylasiyorum ama böyle basit basit seyler diken bloglara ihtiyacim var senin önerin var mi mutlaka takip etmelisin d edigin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de denk geldikçe bazı sitelerden basit kıyafet dikimi buluyorum ama belli sayfalar yok malesef bende. Ama pinterestte çok alternatif var bi incelemeni tavsiye ederim . :)

      Sil
  4. blogunuzu sevdim yeni yayınlarınızı bekliyorum takipteyim ...sevgiyle kalınız

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah vakit bulabilirsem yeni yazılar yazmayı ben de çok istiyorum. Sevgiler :)

      Sil

Güzell yorumlarınız içinn teşekkürler... :))