13 Ağustos 2016 Cumartesi

Bebeğim ve ek gıda maceraları

Merhabalar,

Zamanın nasıl hızla aktığını anlamayan ben, yeni bir şaşkınlıkla daha karşınızdayım. Erva Beren, 10 gün önce 8 ayını doldurdu...
Hamilelik ne çabuk geçti, bebeğimi ne ara kucağıma aldım da artık kucağımdan çıkacak kadar hareketlendi ve büyüdü.?
Doğmadan önce bebeğimle ilgili düşüncelere daldığım ve hatta endişelendiğim olurdu.
"Kaşı gözü nasıl olacak, kime benzeyecek"lerden önce, yazımın girişinde de bahsettiğim gibi zamanın hızlı geçmesinden dolayı hızla büyüyen bebeğimi doyasıya yaşayabilecek miyim, gibi...
Her günü kıymetli ve bir daha geri dönüşü olmayacaktı..
Annesi olmama rağmen hep yanımda olmasına rağmen doyasıya baktım içime çektim kokusunu ama yetmedi, doyamadım. İlk aylar ne de çabuk geçmiş çok hızlı büyümüş bebeğim. 

Hep söylerim; bebeğime en çok O karnımdayken yakındım. Himayem altındaydı. Büyüdü, karnıma sığamayacak kadar oldu, sonra doğdu. Kucağıma verdiler, sarıldım artık uyuduğunda bıraktığım bir beğişi vardı ve çevresinde benim haricimde de kucağına alan, ona sevgisini veren insanlar oldu. Yavaş yavaş kucağıma da sığmamaya başladı, günden güne büyüyordu.. 
Ahh annelik... Büyüsün diye yemek yemesi için kırk takla atarsın, ama her bir atakta senin himayenden bir miktar daha uzaklaştığını görüp hüzünlenirsin... Ama öyle işte günden güne daha da uzaklaşıyor..!
Annelik psikolojisiyle benim hissettiklerim böyle işte. Hatta çoğu annenin yaşadığı, fakat şöyle etraflıca düşünmediği için adını koyamadığı, keşfedemediği bir duygu bence.
Hep söylerim, farkındalık çok önemli hayatta...
 Bu duygunun aşırısı "Çocuğunu paylaşamamak" diye adlandırılıyor olabilir halk arasında. Hatta anne çevresinde "Kıskanıyor.!?" gibi yaftalarda bulunan insanlar da bulunabilir..
"Durun, şu çocukla bir uğraşayım, deneyim bakıyım ne tepki verecek?"ciler de (Çocuğa adeta bir materyal muamelesi yapanlar) olur bu çevrede.  Çocukla uğraşırken diğer yandan anneyi kesmeler falan.. Bir de çocuğu kucağından indirmeyip dikkat çekmeye çalışanlar, insanlardan "SENİN Mİ?" (Senin çocuğun mu?) sorularının gelmesine hoşlanarak cevap verip açıklamada bulunanlar...
.
.
Annedir bu... Kıskanabilir, endişelenebilir, sorabilir, cevap verebilir!
Mesele çocuğuysa şayet, derin araştırmalara girip yabancı sitelerden ingilizce makaleler okuyabilir, aklına yatarsa uygulayabilir yetmezse başka kaynaklara yönelebilir. Hiç kimse her şeyi bilemez ama anne araştırıp öğrenmeye çalışıyor ise 'çok bilmiş' de olabilir.! Üstelik bebeğini anneden daha iyi tanıyan kimse yokken çok bilmişlik kimseyi rahatsız etmemeli.
"Biz 1 yaşından önce yumurta beyazını da yedirmiştik hiç de bir şey olmadı, o kadar da okumayın internete girmeyin" cahilliğiyle çocuk büyütülmez.
.
.
Vel hasıl, yemek yesin diye elinizde kase, kaşık, peçete ve bilimum mama materyalleriyle çocuğun peşinden koşmayın öyle.. (Hem bunu yapabilen varsa şaşarım, zira onca şeyi bir arada nasıl tutup çocuğun peşinde koşuyorlar? Tebriğe şayan başarıdır.)

Ben ne mi yapıyorum?
6. aydan hemen sonra Erva Beren grip olduğu için ilaç kullanmak durumunda kaldık. İlaçları vermek hiç de kolay olmadığı için ek gıda serüvenimizi ertelemek durumunda kalmıştım. 7. aydan sonra tadımlarla başladım. Artık yavaş yavaş pankek, mücver tarzı yiyecekleri sunuyorum. 
Genellikle biz yemek yerken o da yanımda mama sandalyesinde elleriyle girişerek önüne koyduğumu kemiriyor. Belki çok çok az gıda mideye gidiyor  ama yemek yeme kültürü edinmesi açısından bu teknik çok faydalı bence. Ama henüz çok yol katetmemiz gerekli. Sabır çok önemli..
 1 yaşına kadar zaten anne sütü yetiyor. Diğerleri adı üstünde "EK" gıda. Doyurma gerekliliği olmayan yani. Bırakın çocuğunuz kendisi öğrenmeye çalışsın. Bir yandan da eğlensin. Yemek vakti kabus olmasın. Hem anne için daha kolay bence. Dağınıklığı saymazsak :D Slogan: Çok dağınıklık az stres, olabilir bence :) 
Bilen bilir yöntemin adı #BLW , Baby Led Weaning (Bebek liderliğinde beslenme)
 Kısmen de olsa değindiğimi düşünüyorum. 
Daha detaylı bilgi için, BLW Türkiye SİTESİNİ veya Facebook Grubunu ziyaret edebilirsiniz.
İnanılmaz bilgiler, tarifler ve BLW bebek videoları mevcut. 
Keyifle takip edeceğinizi umuyorum.

**
Aşağıda Erva Beren'in 'oyun', pardon 'yemek' keyfini görüyorsunuz. :)
Bir gün bu yumurta sarısını oynamadan kısa sürede bitireceği günü sabırla bekliyorum.



**
Mama sandalyemiz Chicco Polly  şatafatlı bir ürün fakat daha basit bir model gayet de yetebilir.

SEVGİLERLE...





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Güzell yorumlarınız içinn teşekkürler... :))