22 Ağustos 2016 Pazartesi

Duvarlarınız için Dekorasyon Fikri: Çerçeve Düzenleme

Merhaba,

Son zamanlarda Instagramda bazı sayfaların dekorasyonla alakalı çokça paylaşımlarını görüyorum.

Ne hikmetse hepsi "pembiş pembiş". Artık tüm yeni gelin evleri aynı tekdüzeliğe sahip olmuş neredeyse. Farklılık çabası içinde olanları tebrik etmek lazım.

Ben ise evlendiğimden beri 3 kez ev değiştirme tecrübesi yaşadığımdan dolayı artık eşya yerleştirme işinden epeyce yorgun olduğumu belirtmeliyim. Sanırım eşim de öyle ki, fon perdelerinin yerine monte edilmemiş topuzları veya dubara çakılmayı bekleyen türlü ayna ve çerçevelerimiz, yerlerini bulmak için eşimin canının istemesine bakıyor. :)

Bense, eşimin gözünde büyüyen bu tip çivi çekiç matkapsal işlerin üzerine yenilerini ekleme telaşesi içindeyim.
Aslında hep aklımda olan "Gallery Wall" (Duvar galerisi) fikrini uygulama aşamasındayım.
 Hamileliğim zamanındayken en son evime taşındım ve bu ev için İkeadan çeşitli boyutlarda çerçeve alarak ilk adımı tamamlamıştım. 
**

Televizyon için TV ünitesi yerine konsolu kullanıyoruz. Üzerine yine ikeadan aldığımız raf ile farklı bir hava katmiştik. Fenerler ve raf üzerindeki çerçeveler de yine İkeadan.
Yeni çerçevelerimi de TVnin sağ ve sol tarafına gelecek şekilde konumlandırmayı düşünüyorum. 
Salonumda da mobilyalarım ve aksesuarlarım genel olarak beyaz olunca çerçevelerimi de siyah almıştım.
Gözümüzde canlandırınca baya bayaa renk katacağa benziyor. :)



İçine koyulacak resimleri seçmek de bir hayli detaylı bir mesele doğrusu. 
Erva Beren'den fırsat bulamadığım için, bir yandan da KPSS hazırlıkları içinde olduğum için aylarca ilgilenmedim, çerçeveler çürümeden kaldığı için mutluyum açıkçası ;)

Son günlerde de bu fotoğraf işine yoğunlaştım.

Çerçeveler salona asılacağı için kendi fotoğraflarımızı koymak istemedim. 

İnternetten beğendiğim fotoğrafları koymak istedim ama çözünürlükleri çok düşük olduğu için elemek zorunda kaldım. Çıktılarda piksel piksel görüntü olsun istemiyorum.

Derin araştırmalarım sonrasında, telif hakkı problemi yaşamayacağım yüksek çözünürlüklü fotoğrafları ücretsiz olarak bilgisayarıma indirebileceğim birkaç stok fotoğraf sitesi buldum.
Bunlardan en çok faydalandığım www.pexels.com sitesi oldu.
Şu an diğerlerini hatırlayamadım ama bununla ilgili de bir yazı yazmak istiyorum.  Detayları paylaşmakta fayda var.
Zira benim çok vaktim gitti, arayanlar benim kadar uğraşmasın.

Birkaç gün bu sitelerde fotoğraf araştırmakla geçti. 
Her fotoğrafı beğenmediğim gibi, bir de hayal ettiğim fotoğrafları aradım durdum.
Hala daha bulduğum fotoğraflar tam olarak içime sinmiş değil. 
Projemi sonlandırana kadar  birkaç kez daha değişeceğini düşünüyorum.
Ruh halime dayalı olarak beğenilerim günden güne değişebiliyor.

Bulduğum fotoğrafları aldığım farklı boyutlardaki çerçevelerden hangisine koyacağımı duvarda nasıl yerleştireceğimi, fotoğrafların renklerinin bir arada uyumlu olup olmayacağını önceden tespit etmek ve düzenlemek için öncelikle bilgisayar ortamında incscape uygulamasını kullanarak modellemesini yaptım. 
Programın ekran alıntısı şu şekilde:


Ölçüler ve oranları gerçekteki gibi yaptım fotoğraflar da seçtiklerim zaten. 
Sağ ve solda kalın siyah çerçeveli olanlar da yine ikeadan aldığım aynalar.
Farklı bir hava katsın istedim.

**

Hangi aşamada olduğumu da belirtecek olursam, fotoğrafları çıktıya hazır hale gelecek şekilde boyutlandırma aşamasındayım.

**
Sonucu ben de merakla bekliyorum bakalım ne olacak.

Sonucu yine bloğumda yazacağım

Görüşmek üzere :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Güzell yorumlarınız içinn teşekkürler... :))