27 Ağustos 2016 Cumartesi

Evde İngilizce Öğrenmek

Tekrar merhaba, 

Bu yazımda, İngilizceyi evde nasıl öğrenebiliriz sorusalına değinmek istiyorum.

Bloğumda genellikle hayatıma dair paylaşımlarda bulunuyorum. Bu mesele de aslında birçoğumuz gibi benimle de alakalı.

Artık devrimizde İngilizce olmadan iyi bir konuma gelmek pek mümkün olmuyor.

Özellikle benim gibi mühendislik alanında çalışacak olanlar için kesinlikle mecburiyet.

Ben üniversitede bir yıl İngilizce hazırlık okuduğum için belirgin bir temelim mevcut ama malesef ki okuduğum üniversitede eğitim dili Türkçe olduğu için geliştirmeye fırsat bulamadım.

O zamanlar çok zor ve başarısızlık sebebi gibi görürdük ama İngilizce ders tüm üniversitelerde mecburi olmalı bence.





Şu aralar KPSSden aldığım puanımla kurumların ilanlarını takip ediyorum ve neredeyse hepsi YDS den üst düzey bir puan istiyor. Ben de 2016 sonbahar dönemi  YDSye girme kararı aldım. İlkbahar dönemindeki sınava da girmiştim ama sonuç tam bir fiyaskoydu....

Şimdiki sınav 4 Eylülde. Yani haftaya pazar. Tam 7 gün sonra.
Peki ben ne mi yaptım, nasıl mı çalıştım...
Cevap Çok diil malesef..

Aslında kendime belirli hedefler belirlemiştim. Çalışma düzeni de oluşturmuştum.
Fakat evli ve bebekli olunca her şey istediğim gibi gitmedi.

Öncelikle ODTÜ nün "Reader at work" isimli ingilizce makale ve soruların olduğu 2 kitaplık sete çalışmak istemiştim. Şu an sadece ilk kitabın 2/3 ü bitti.
Çok faydalı olduğunu düşündüğüm bir set.
İnternetten ücretsiz bir şekilde PDF dosyalarını indirebilirsiniz. 

Öncelikle metni okuyup bilmediğim kelimeleri ayrı bir deftere not ediyorum.
Sonra geri dönüp kelimelerin anlamlarını hatırlamaya çalışıyorum.

**

Diğer yandan izlemenin hayalini kurduğum ama başaramadığım, video dersleri var.

Benim bulduğum bir Youtube kanalı vardı oradan günde en az 5 video izleyerek ve tekrar ederek tamamlamayı düşünyordum. 
ENGVID Youtube kanalı nın faydalı olacağını düşünüyorum.

Sınava 1 hafta kaldıysa da sorun değil, şimdi olmazsa bir sonraki sınavlar için kendimi şimdiden hazırlamam gerekli. 
Bir lisan bir insan sonuçta ;)

***

Bunlara ek olarak ingilizce haber sitelerini takip etmek de çok faydalı olacaktır. 
Ben telefonuma TRTWorld uygulamasını indirmiştim. 
Arada bir açıp haberleri okumaya çalışıyordum.

Malesef bilinmeyen çok kelime çıkıyor ama bütünden giderek genel anlamı yakalayabilirseniz, bilmediğiniz kelimenin anlamı da çıkmış oluyor. Tabi sözlükten bakmakta fayda var.

***
Yabancı filmleri ingilizce dilinde ve hatta ingilizce altyazılı olarak izlemek de gayet faydalı.
Ben film izlemeye fazla vakit bulamasam da dil öğrenmekte faydalı aktivitelerden birisi bu.
Filmden ziyade dizi izlemek istiyorum ama ingilizce öğrenmek için en faydalı yabancı dizi arayışım devam ediyor. 
Faydasını gördüğünüz bir dizi varsa bana yazarsanız çok sevinirim.

**

Tüm ingilizce öğrenmeye çalışanlara, YDS madurlarına ve bana kolaylıklar diliyorum.

Ekstra tavsiyeleriniz varsa bana ve bu yazıyı okuyanlara faydalı olmak amacıyla yorum bırakabilirseniz çok güzel olur.

Sevgiler...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Güzell yorumlarınız içinn teşekkürler... :))